Ergometer og spinning

I Nivå Roklub har vi en række ergometere stående i klubhuset, som der trænes på året rundt, dog særligt i vintersæsonen imens der holdes pause med roning på vand. Det er en særdeles effektiv motionsform, som bidrager til styrke, vægttab og øget kondition. Samtidig har du mulighed for at træne din ro-teknik og dit ro-tag, så du er klar til roning på vandet.

Alle medlemmer har adgang til træningshold, herunder indendørs kaproningskonkurrencer, spinninghold og kan ellers træne på egen hånd så længe, at der ikke er holdaktiviteter igang.

FOTO: Pernille tester sin form i klubbens ergometer under kyndig vejledning af vores træner, Kim

Spinning

Spinning i ergometer er for alle med hang til musik, tempo og sved på panden. Det minder på mange måder om cykkel-spinning med den forskel, at du i et ergometer træner både ben, arme, mave og ryg. Vi spinner til musik, hvor det handler om at følge rytmen i musikken. Alle programmer er bygget op med indlagt intervaltræning, så vi sikrer, at du får sat gang i din forbrænding imens du opnår bedre kondi.

Ro-spinning er et godt supplement til kaproningstræning.

Spinning-timer annonceres løbende på holdsport.dk (medlemslogin).

Rowing is like moving meditation in a similar way that running can be. You get into a rhythm on the machine and it’s just you and your body. And the sound of the ergs in time together? It’s rhythmic and soothing in a weird meditative way.

Fra artiklen 4 Benefits of Indoor Rowing Classes